Laatste dagen China en eerste week Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Tosca Stil - WaarBenJij.nu Laatste dagen China en eerste week Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Tosca Stil - WaarBenJij.nu

Laatste dagen China en eerste week Thailand

Door: Tosca

Blijf op de hoogte en volg Tosca

26 November 2014 | Thailand, Singburi

Hallo!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje gepost heb, dus ik zal jullie even updaten over de laatste 2,5 week!

Ik ga eerst nog even terug naar China.
We hebben de laatste nachttrein van Guilin naar Hong Kong genomen, weer zo'n ontzettend smerige trein... Maar goed, snel gaan slapen dan was het ook weer snel voorbij! We kwamen rond 10 uur 's ochtends aan op het station, toen moesten we door de douane om Hong Kong in te komen, nou dat heeft dus echt lang geduurd. Pfff... Toen een uur met de metro en toen waren we eindelijk bij het hotel. Snel even gedouched en snel door, want we hadden maar 2 dagen! Jade heeft ons naar de rivier gebracht en is er toen vandoor gegaan.. Joe doei later en de mazzel! Die hebben we ook gewoon niet meer gezien.
We zijn met z'n vieren naar The Peak gegaan met de tram, heel leuk en een super mooi uitzicht over HK. Toen hebben we even gewacht tot het donker was, want we wilden de stad ook nog even zien met alle lichtjes aan, nou super leuk natuurlijk! Daarna hebben we lekker een cocktailtje gedronken op onze laatste avond samen en zijn we ergens wezen eten. Na het eten zijn we naar de Ladies Market geweest, een markt waar je vanalles kan kopen, noem het op en het is er! Toen we het allemaal gezien hadden zijn we op de hoek van een straat biertjes gaan drinken en hebben we gekaart, terwijl er een enorm slechte straatmuzikant naast ons muziek aan t spelen was. Super leuke en gezellige laatste avond!

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan, snel ontbeten en doorgegaan naar de cable car. Super lange kabelbaan (we hebben er zeker een kwartier in gezeten) die je uiteindelijk naar de top van een berg brengt. Daar is een soort van toeristendorpje en kun je doorlopen naar een 26m hoge boeddha. Heel cool om te zien, je voelt je ook echt mini. Nou is dat voor mij niet zo moeilijk, maar toch! 's Middags hebben Alice en ik in Soho ergens in een zijstraatje heerlijke noodlesoup gegeten. Na onze heerlijke, maar laatste lunch zijn we teruggegaan naar het hotel want Alice moest d'r spulletje inpakken want die ging diezelfde avond terug naar huis... Beneden in de lobby van het hotel hebben we afscheid genomen van Rachel en Martin en hebben Alice en ik nog lekker gegeten. Helaas was het toen tijd om afscheid te nemen van Alice, wat een topmeid was dat! Heb echt zo hard met haar gelachen.. Ik had me echt geen betere room/travelmate kunnen wensen:)
Die avond hebben Rokus (een vriend van laaaang geleden) en ik flink wat biertjes gedronken en heel de avond over horeca en eten gepraat! Wauw wat was dat gezellig zeg! Echt een hele leuke avond. Het was ook wel fijn om voor de verandering weer een keertje Nederlands te praten ipv Engels.

Wat 's avonds zo'n goed plan leek, blijkt de volgende ochtend toch niet zo slim te zijn geweest. 'Aahhgg kom zullen we nog een biertje doen?!' (een biertje is hier gelijk een halve liter) Juist, ik had echt een mega kater, man wat voelde ik me belabberd! Haha. Eigen schuld dikke bult! Ik heb al m'n spullen ingepakt en heb vervolgens een antikaterontbijt met Rokus genuttigd. Dat kunnen ze best in China hoor, die ontbijtjes. We hebben heel de dag een beetje door HK heen gelopen en weer heel de dag over horeca lopen lullen, want ja he je moet toch wat?! ;) Rond 18.00 ben ik met de metro naar het vliegveld gegaan en zat mijn Chinese avontuur erop... Door naar Thailand!!!!!!

Ik had gelukkig een transfer geregeld vanaf het vliegveld naar m'n guesthouse dus dat was allemaal snel geregeld en lag ook vrij snel in mn bedje! De volgende dag lekker door Bangkok heen geslenterd en vooral niet zo veel gedaan!'

Zondagochtend werd ik rond 12.00 opgehaald bij m'n guesthouse om door te gaan naar Singburi. Maar eerst werden we met z'n drieën achter in een taxi gepropt met mijn grote rugzak op onze schoot, super chill met 35 graden! Nou toen een busrit van 2 uur en uiteindelijk waren we dan in Singburi, de plaats waar in 4 weken zal zitten.

De eerste week was een introductieweek, we hebben heeeeeel veel tempels bezocht. hartstikke leuk maar na 5 tempels heb ik het wel gezien. Klinkt misschien heel lullig maar soms lijken ze allemaal hetzelfde. Oh had ik als gezegd dat ik met 13(!) andere meiden in een huis zit.. Wat een kippenhok en wat een gezeik.. vreselijk! Maar goed, even door. We hebben Thaise les gehad, we hebben gezwommen en oh tempels bezocht en we zijn naar een floating maket geweest. Ook hebben kindjes van een lokale school 's avonds een dansoptreden gegeven, heel schattig en leuk om te zien.

Vrijdagavond zijn we naar Kanchanaburi gegaan, even een weekendje weg. We hebben gelijk diezelfde avond nog lekker een pizza naar binnen gewerkt want we waren de rijst echt even helemaal zat, zeker ik want ik had al in geen 3 weken iets anders gegeten! Oohhh wat was dat lekker! Hoe blij kan je zijn met een pizza zeg... Zaterdag zijn we naar het Erawan National Park geweest, waar je de mooiste watervallen hebt. Wauw, echt paradijselijk mooi. We hebben een uur naar de top geklommen en zijn daarna weer rustig naar beneden gewandeld. Uiteraard hebben we ook heerlijk gezwommen. Echt zo gaaf, er waren ook rotsen waar je op moest klimmen en er dan vervolgens af kon glijden. Nou dat wilde Roos en ik wel, wij naar boven en hoppa van die rots af! Gaaf! Ohh echt super vet!
's Avonds weer heerlijk westers gegeten, dit keer een lekkere pasta. Hmmmm lekker joh!

Zondag hebben we een boottochtje gemaakt over de River Kwai en hebben we ook de bekende spoorbrug gezien die over de rivier loopt. Best indrukwekkend. Ik heb wel de helft van de groep moeten uitleggen waar we heen gingen want dat wisten ze niet.. Bedankt vader voor alle geschiedenis lessen! :)
Na dit heerlijke weekend was het weer tijd om terug te gaan naar huis.. Het duurde wel 2 uur en onze chauffeur was niet de beste ter wereld!

Voor zover mijn avonturen! Ik zet de meeste foto's op FB dus dan heb je een beeld bij mijn verhalen!
Toedeloeeesss! xx

• 29 November 2014 - 18:15

Mar:

Whaa Tos, je weet het toch alleen molenbieren!!!!
    haha geweldig lieverd wat jij allemaal mee maakt koester het in je hart we willen alles weten...x Mar

• 06 December 2014 - 13:33

Adriano:

Hi Tos,

Heerlijk om je verhalen te lezen. supertrots op je...
    Dan komen de herinneringen weer naar boven want zelf ook een aantal keren naar Thailand geweest..
    Bangkok snel vergeten en dan richting de gouden driehoek gereden. Ook de River Kwa geweest want mijn hotel dreef namelijk op de River Kwa en werd met olifanten weer voortgetrokken.. Olifanten wassen in de rivier wowww echt waanzinnig... op de begraafplaats lig nog een familielid...
    Maar spreekt meer dan 30 jaar geleden.. zal er wel niet meer zijn...