Peking - Reisverslag uit Peking, China van Tosca Stil - WaarBenJij.nu Peking - Reisverslag uit Peking, China van Tosca Stil - WaarBenJij.nu

Peking

Door: Tosca

Blijf op de hoogte en volg Tosca

01 November 2014 | China, Peking

Hoi!
Vanuit Xi’an schrijf ik jullie over de eerste 5 dagen van mijn reis!
Ik zal maar gewoon bij het begin beginnen… Het vertrek, ja dat was best emotioneel,papa, mama en Roos hebben me meer dan goed uitgezwaaid op Schiphol. Ik was echt super zenuwachtig, maar ik moet toegeven er viel best een last van mijn schouders toen ik eenmaal door de douane was.

Ik vloog met de Airbus a380 van Emirates… Die is bizar groot en mooi! Wow echt bizar. Ik vloog eerst 6 uur naar Dubai, daar had ik een stop-over van 3 uur en moest met de trein(!) naar de andere gate. Vanuit daar vloog ik door naar Peking. Eenmaal aangekomen in Peking stond er een Chinees mannetje met mijn naam op een bordje op me te wachten om me naar het hotel te brengen. Het heeft ongeveer een uur en 15 minuten geduurd voordat we er eindelijk waren. Ik was ook weer een ervaring rijker… Rijden in China is een vak apart, links of rechts inhalen kan allebei. Je kunt zelfs over de vluchtstrook mensen inhalen.. Wauw gewoon, ik dacht op sommige momenten echt dat we ergens tegenaan gingen botsen, of het nou een auto was of de vangrail, ik heb echt wel 10 hartverzakkingen gehad! Maar goed, ik ben uiteindelijk heelhuids aangekomen en kon gelukkig gelijk naar m’n kamer. Ik deel m’n kamer met Alice, een hele aardige meid uit Engeland. Na me even te hebben opgefrist hadden we een kleine meeting en heb ik gelijk de andere twee mensen uit ons minigroepje ontmoet, Rachel en Martin, ook allebei uit Engeland. Iedereen is super aardig en we kunnen allemaal heel goed met elkaar overweg. Na de meeting hebben we in het hotel wat gegeten en zijn daarna gaan slapen, na een reis van 36 uur en maar 2 uur slaap kon ik wel wat extra nachtrust gebruiken!

Maandag ging de wekker al om 6.30, nou de meeste van jullie weten wel dat ik dus echt GEEN ochtendmens ben en opstaan was ook niet echt heel makkelijk… Na een lekkere douche en een klein ontbijtje zijn we richting de Chinese muur gereden, een rit van 2 uur. Eenmaal aangekomen stonden we allemaal maar wat te staren, zo groot en zo mooi! Alice en ik zijn met de stoeltjeslift omhoog gegaan en zijn van toren 6 naar toren 14 gelopen en terug. We hebben ruim3,5 uur op over de muur gelopen, foto’s gemaakt en van het uitzicht genoten. Vanaf boven keek je uit op bergen en bijna zo ver als je kon kijken zag je de muur, echt super indrukwekkend en zo ontzettend mooi! We zijn met de toboggen (een soort van karretje, ik heb geen idee hoe dat heet in het Nederlands)naar beneden gegaan, echt heel grappig. Rond 4 uur waren we weer terug in het hotel en hebben we even een powernap gedaan. Na ons schoonheidsslaapje zijn we ergens wezen eten en zijn we naar de Kung Fu show geweest, echt hilarisch! De hele show was in het Engels, maar dat was al van te voren ingesproken en de acteurs bewogen alleen maar heel random hun monden. We hebben echt in een deuk gelegen met z’n vieren, zo grappig!

De volgende dag zijn we rond 9.00 met de bus naar het grootste plein van de wereld gegaan, Tian’anmén Square. Nou dat is inderdaad best een groot plein! We hebben daar een beetje rondgelopen en wat foto’s gemaakt. Op een gegeven moment liepen we een beetje te struinen over dat plein toen Rachel (1m80 en westers) ineens een baby in d’r handen geduwd kreeg… Wij allemaal lachen terwijl zij daar maar heel onhandig met die baby stond terwijl die ouders van dat kind maar foto;s bleven maken! Nou ik had niet zo hard moeten lachen, want nog geen 10 seconden later kreeg ik dat kind in mn handen, blond en mini is blijkbaar ook heel bijzonder! Na dit babyavontuur zijn we naar The Forbidden City gegaan, echt super mooi en onwijs groot. Alle gebouwen waren zo mooi, de kleuren en de details overal zijn echt bizar. Ik heb ook wat foto’s bij het verslag zitten, dus dan kun je ’t zien! Na The Forbidden City zijn de doorgegaan naar de Pearl Market, een soort van warenhuis met allemaal souvenirs, sjaals, koffers en dus ook parels. Heel bizar om daar rond te lopen. Vervolgens zijn we naar de Temple of Heaven gegaan, ook weer echt heel mooi en indrukwekkend. ’s Avonds zijn Alice en ik Pekingeend wezen eten, want ja als je in Peking bent moet je wel de echte Pekingeens eten! We kregen een hele eend met z’n tweeën, samen met wat pannenkoekjes en groenten. Hier moest je dan een soort van wrapje van maken en dan opeten, echt heel lekker! Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel om vervolgens met Martin, Rachel en wat andere mensen van een andere groep wat te gaan drinken in de barstreet van Peking. Was super leuk en gezellig.

Donderdagochtend hebben we onze koffers ingepakt en zijn we naar de Hutong’s geweest. Dat zijn allemaal steegjes met winkeltjes en restaurantjes, heel gezellig en kneuterig. We hebben daar heerlijk op ons gemakje rondgebanjerd en hebben helemaal niet op de tijd gelet, wat ook wel een keertje prettig was. Rond lunchtijd zijn we echt lokaal ergens wat wezen eten, maar zonder onze tourguide is dat best lastig. Met handen en voeten hebben Alice en Rachel wat dingetje besteld, zoals dumplings, crackers met onwijs veel knoflook en een soort van soep. Nou die soep was wel echt een interessant iets… we kwamen erachter dat dat soep was met ingewanden. Mijn probleem is dus, als je iets niet kent dan moet je het proeven… Na een minihapje, long, nier en darm vond ik het wel prima en ben ik over gegaan op de dumplings! Pap, je moet wel trots zijn nu ;) Na het eten zijn we doorgelopen naar de Lama Temple. In elk gebouw stonden buddha ‘s (geen idee hoe je t schrijft), echt waanzinnig, van hele kleine naar echt enorme! Toen we daar aankwamen werd net het vuur aangedaan om ze te eren, iedereen kreeg wierook om mee te doen, heel gaaf. Rond 16.00 zijn we terug gegaan naar het hotel om onze tassen op te halen en naar het treinstation gegaan. Na heel wat gestress voor een taxi zijn we uiteindelijk bij het station gekomen en konden we de trein in! Na 12 uur waren we eindelijk in Xi’an, de op 12 na grootste stad van China. Over de treinreis en de rest van m’n tijd in Xi’an vertel ik later!

Ik hoop dat jullie een beetje hebben genoten van m’n vehaaltje :)
Doei! xx

  • 01 November 2014 - 15:28

    Mamsel:

    Hallo Molleke, meid geweldig die foto's die via de app zie binnenkomen. Wil ik ook!!!!
    Kijk je uit Mol - dikke kus, Mamsel XXX

  • 01 November 2014 - 23:16

    Jenny Van Den Adel:

    Super leuk tos! Ik ga nu je foto's bekijken :D
    Die soep met ingewanden had ik meteen al onder de tafel gegooid haha!

    Kus!

  • 01 November 2014 - 23:17

    Jenny Van Den Adel:

    Oooh.. geen foto's :-(

  • 03 November 2014 - 06:52

    Mare:

    Tos! Wat leuk om je verhaal te lezen! Klinkt nu al als een hele ervaring en een vreem land! Wat een avontuur! Lekker genieten en benieuwd naar je volgende verhaal! Xx

  • 03 November 2014 - 12:19

    Mar:

    Lieve Tos geweldig wat je nu alemaal al gezien hebt bedankt voor je verslag ik geniet er van pas op jezelf dikke knuffel Mar

  • 14 November 2014 - 16:18

    Adriano:

    Hi Tos,

    Heerlijk om je verhaal te lezen en supertrots dat je het doet...

    Takecare xxx

  • 17 November 2014 - 19:43

    Adriano:

    Hi Tos,

    Superleuk om te lezen en natuurlijk supertrots op jou....
    Maar je mis wel de sinterklaas optocht.....


    Takecare en BIG kiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Tosca

Mijn reisverslagen van China en Thailand!

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 2259

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: